PORTUGALSKO, část 1.: Vila Nova de Milfontes

Ahój všichni!
Díky moc, že si čtete moje články, dělá mi to strašnou radost! Včera v noci jsme přiletěli domů z Portugalska, kde jsme 12 dní cestovali od Lisabonu na jih a zase zpět. Plno podniků a míst jsme složitě hledali po různých stránkách a appkách, tak vám sem napíšu, kde se zastavit a kde se naopak moc nezdržovat, třeba se vám to bude hodit nebo vás to inspiruje, kam třeba ještě letošní sezónu stihnete vyjet… 🙂 A pokud se tam nechystáte, tak se třeba jen mrkněte na fotečky…

Po příletu do Lisabonu jsme se na prních 5 dní dovči přemístili do města Vila Nova de Milfontes, ze kterého jsme byli úplně unešení a proto se této oblasti budu věnovat v samostateném článku. Je to surfařský areál, západní pobřeží Portugalska je totiž lemováno plážemi s pořádnými vlnami díky Atlantiku. Zároveň je to vychillované místo bez přehnaného množství turistů. Je to zkrátka ZEN! A protože obrázky jsou zábavnější než jenom psaní, tak vám jednotlivé tipy napíšu pod konkrétní fotečky 🙂

Vila Nova de Milfontes je nádherné mílo-modré městečko, kde máte chvílemi pocit, že jste spíše na Santorini! Takhle krásné uličky jsem nikdy neviděla. Bydleli jsme v Hike & Surf Lodge, ubytování, kde si můžete rovnou domluvit i surf lessson či zapůjčení vybavení na surfařinu, pokud jste to třeba nikdy nezkoušeli a nechce se vám jezdit do Thajska nebo na Bali se zájezdy Čechů, stavte se tady, je to blíž a v kavárně Mabi si navíc můžete dát jednu z nejlepších zmrzlin celého Portugalska!

Protože jsme instagramoví nadšenci, hned po našem příjezdu jsme vstali brzy a šli si užít na pláž Praia do Farol východ slunce a hned pak večer přes silnici od Praia da Franquia zase krásný západ! Víc komentáře k fotkám není třeba… 🙂

Moc rádi jíme a tak jsem si dali hodně záležet na tom, abychom navštívili zajímavé restaurace v okolí. Já jsem se zamilovala do rybárny Porto BARCAS, která je na špičce útesů, má skvělý výhled a úžasné zařízení jak od rybáře. Čerstvé ryby jsou zde samozřejmostí a ještě si můžete vybrat, kterou přesně chcete. I díky téhle restauraci jsem si v Portugalsku ryby strašně oblíbila a jedla jsem aspoň jednu rybu denně, což je u m fakt výkon, protože já jsem na ryby nikdy nebyla… doteď 🙂

Běhat jsem moc nechodila, byla jsem pouze dvakrát za celou dovču, ale ve Vila Nova de Milfontes byla skvělá příležitost proběhnout se podél moře a nahoru do kopce k majáku, kde byl úžasný výhled na moře. Doporučuju!

Moc rádi jsme trávili čas v příjemném malém podniku Stressfree Restaurate, který jsme překřtili na “U týpka”, protože ho vlastnil strašně příjemnej mladej hipster, ml skvělý jídlo, pivo, kafe, víno i atmosféru. Kromě jídla jsme tam rádi posedávali během, siesty a ťukali si do počítače… 🙂

Nádherná byla pláž Praia da Samoqueira, kde nahoře nad ní bylo podél útesů plno krásných cestiček, kde se dalo procházet, běhat a samozřejm navečer i fotit. Výhledy z útesů na pláže a oceán mi braly dech! V místní příjemné kavárničce nad útesy dělají taky ty nejobrovitánštější paláči se zmrzlinou a ovocná smoothiečka!

Jak jsem psala na začátku, Vila Nova de Milfontes je surfařská oblast… Taky proto jsme sem jeli, Vítek je totiž samozřejmě našený surfař, sport, voda, asi to nikoho nepřekvapuje. Nejlepší surfařská pláž, kterou jsme objevili, je Cordoama, takže se tam nezapomeňte zastavit! I když jsem si myslela, že se tomu vyhnu, nakonec mě přesvědčil, navlíkl do neoprénu a pěkně jsem se učila chytat vlny… Není to nic jednoduchýho. Už jenom vlézt do moře s prknem. Slaná voda vám šplouchá úplně všude, proudy vám podkopávají nohy a dostat se jenom za vlny a vyhoupnout se na prkno je strašně vyčerpávající aktivita. A samozřejmě jsem neměla ani šanci se postavit, ale nějaké základy mi ten můj trplivý kluk vysvětlil a bavilo mě to! Ve vlnách a v té studené vodě jsem vydržela hodinu, ale byla jsem pak úplně hotová. Obdivuju Vítka a všechny ostatní lidi, kteří jsou schopni surfovat několik hodin v kuse. A už se těším, až to příště zase zkusím!!!

Jak vidíte z fotek, na Cordoamě moc sluníčka není, od Atlantiku jdou totiž studené mraky a drží se nad pláží, vlny jsou skvělé, ale na opalovačku to není (ale pro běhání na pláži zase super – dsoporučuju!). Odpoledne, když už nebyly vlny jsme se tak vždycky přemíštili na jižní pobřeží na některou z prosluněných pláží, třeba na Salemu, kde byl píseček jak v Karibiku, malinké vlny a tak jsme mohli relaxovat v donutu, válet se v písku a plavat v moři…

V příštím článku vám napíšu o Sagres a Mysu svatého Vincenta a taky o Lagosu a Faru! Tak stay tuned a děkuju, pokud jste “dočetli” až sem 🙂